Maak kennis met Fiona, consultant kwaliteitsmanagement bij Adcase. Met haar jarenlange ervaring helpt ze zorgorganisaties bij het beantwoorden van kwaliteitsvraagstukken en ondersteunt ze bij het behalen van certificeringen. Ontdek haar aanpak en passie voor kwaliteit in de zorg.
Dagelijkse werkzaamheden
Fiona’s dagen zijn gevuld met het begeleiden van zorgorganisaties bij hun certificeringstrajecten, zoals HKZ of ISO. “We werken bij onze kwaliteitsmanagement begeleiding met Qlink software, waar ik de medewerkers van zorgorganisaties ook in train. Daarnaast geef ik regelmatig trainingen op het gebied van kwaliteit, interne audits, kwaliteitsfunctionaris en verbetercyclus,” vertelt Fiona. Haar werk varieert hierbij van online sessies tot bezoeken op locatie. “Het mooie aan mijn werk is de diversiteit en de mogelijkheid om direct impact te maken,” voegt ze toe.
Passie voor kwaliteit
Wat Fiona het meest aanspreekt in haar werk, is de samenwerking met mensen. “Het is geweldig om organisaties te helpen de vertaalslag te maken van de norm naar de praktijk, waarbij je echt langdurige relaties opbouwt,” legt ze uit. Ze houdt zaken hierbij graag eenvoudig: “Je moet het niet moeilijker maken dan het is. Het is fantastisch als je klanten uiteindelijk ook enthousiast worden en zelfstandig verder kunnen.”
Er zijn veel projecten te noemen waar Fiona trots op is, waaronder de begeleiding van B’well care, een jonge zorgorganisatie. “Hun enthousiasme en snelle leervermogen waren inspirerend. Ze gingen met vlag en wimpel door de audit,” deelt Fiona. En dit enthousiasme was wederzijds. Zo schreef B’well care een mooie review over haar begeleiding, die je hier kunt lezen.
Onderscheidend vermogen
Adcase onderscheidt zich door praktische en effectieve kwaliteitstrajecten aan te bieden. “Onze begeleiding is echt afgestemd op de wensen van de klant, waarbij we ervoor zorgen dat de klant uiteindelijk alles zelf kan beheersen.”, vervolgt Fiona. “Daarbij houden we de wet- en regelgeving in de zorgmarkt nauwlettend in de gaten, zodat we zelf op de hoogte blijven van de ontwikkelingen, maar vooral ook onze klanten kunnen informeren”.
Fiona werkt dagelijks met veel enthousiasme en passie aan haar projecten. “Kwaliteit is iets van ons allemaal. Ik zorg er daarom altijd voor dat ik binnen projecten telkens een ‘stukje van de taart’ bespreek, waarbij het van belang is dat de medewerkers er direct bij betrokken worden. We zijn hierin altijd eerlijk en transparant, dat creëert vertrouwen!”, sluit Fiona af.
Ben jij ook op zoek naar ondersteuning op het gebied van kwaliteitsmanagement? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Heb je vragen over deze blog?
Heb je vragen over deze blog of ben je benieuwd naar onze mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.